Dieses Blog durchsuchen

Donnerstag, 13. Oktober 2016

Ești răcit? Ia o bere!

după examen, seara pe la 8, în Linz
Așa, deci cursul de masaj a devenit istorie. Un pas trecut. Un mic pas - dar greu - trecut cu bine.
Am rămas acum cu celelalte cursuri. Desigur că în română ”curs” nu prea înseamnă foarte mult, dar alt termen nu găsesc. Mai potrivit ar fi ”școală profesională”, dar la cât de decăzute sunt ”meșteșugurile” în vocabularul actual al societății românești, nu mai știu cum să potrivesc cuvintele pentru a se înțelege de fapt nivelul de pregătire educațională pe care sistemul (privat) austriac îl oferă.
Din cursul de masaj de pildă s-au retras doi colegi după primele două întâlniri. S-au simțit suprasolicitați și au intrat în panică că nu vor reuși. Cursul acesta oferă doar baza în meseria de maseur, fără de care nu poți începe nivelele următoare pentru a obține autorizația eliberată de Camera de Comerț și Industrie din Austria. Orice profesie legată de domeniul sănătății este foarte strict monitorizată aici și există și un cod nescris al breslei. De pildă, să nu îți oferi serviciile de masaj sub 1 euro / minut!
Ce sperie cel mai mult la un curs de masaj? Evident că anatomia, fiziologia și patologia. Sunt crunte și habar nu am cum am ajuns să mă înham la așa ceva, că de anatomie mi-a fost frică de când mă știu!! 
Trebuie să înveți mecanic denumirile majorității oaselor corpului uman (și să tot avem peste 600 de oase!), 
mai toți mușchii scheletului și o sumedenie de boli cu simptome, cauze, complicații și terapii cunoscute. Fiind în Austria, trebuie să știi denumirile în germană și în latină, deci nu e de joacă. La examenul teoretic (scris sau oral) îți pică un mușchi, un organ, un proces fiziologic și o boală. La examenul practic trebuie să masezi o parte a corpului, să spui cum se numesc tehnicile pe care le folosești și de ce.
Am terminat cursul, ieri a fost ultimul examen, de absolvire, teoria, deci anatomie, patologie și fiziologie. Examenul practic a fost în urmă cu două săptămâni. 
La practic - adică masezi pur și simplu - am avut partea de sus a piciorului, anterior (Vorderseite des Oberschenkels).
La teorie am avut:
1. Biceps Trahii
2. Quadriceps Femoris
3. Pankreas
4. Zervikalsyndrom.
Nu mă întreba de termeni în română, că nu-i știu. Pancreas e clar, sindrom cervical e clar, dar 1 și 2 deja mă depășește și nu stau să caut pe Dr. Goagăl! Cine merge la sală știe ce înseamnă. Cine face triatlon și nu merge la sală, ar fi bine să se apuce imediat, ca să nu spun ”ieri”. Dacă vrei să știi de ce, mă întrebi și-ți scriu o carte :-), că e mult de povestit.
Acum, revenind la titlul postării, azi la academie am mai învățat o chestie pe care eu una nu o știam. Azi am fost pe post de Asistent Fitness Trainer pentru o altă clasă de cursanți. 
Deci fii antenă, tu cel care nu știai:
Dacă ești răcit, ai febră bla-bla, pune mâna pe o bere caldă cu miere și bagă-te în pat!
E un leac băbesc și folosit la greu pe aici - poate și în România, nu știu.
De ce ar avea berea efecte vindecătoare superioare ceaiului?
În consistența berii sunt uleiuri eterice și substanțe amare. În combinație cu zahărul, alcoolul și căldura au loc o serie de procese chimice benefice organismului:
* efecte liniștitoare și o calitate superioară a somnului;
* efecte antibacteriale.
Alcoolul încălzit distruge bacteriile. Mierea (sau zahărul) îndepărtează gustul amar specific și contribuie la un transport mai rapid al alcoolului în sânge. Concluzia ar fi că prin această rețetă te faci bine mai repede!
Sinceră să fiu, eu nu am încercat-o încă. Dacă aș fi știut de leacul ăsta în septembrie, când am bolit la greu, aș fi avut ocazia să scriu despre experiențe pe propria piele.
În orice caz, ieri seară după examen, am ieșit toți la o pizza .... și o bere!! Prost! (Noroc!)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)