Dieses Blog durchsuchen

Freitag, 12. August 2016

cum e nemții, cum e austriecii .....

Notiță (se va dezvolta ulterior):

Austriecii sunt altfel. Știam asta, dar nu puteam defini cum sunt ei altfel decât nemții.
Educația mea în casa părintească a fost un miș-maș germano-austriac și acum, odată cu mutarea aici, despachetând din lucruri și regăsind ”relicve” din copilăria mea și din copilăria mamei mele, am sentimentul că ”am revenit acasă”, chiar dacă pentru unele mici obiecte dintre cele păstrate după decesul mamei în 2005 s-au scurs mai mult de 80 de ani.
Cei 4 ani petrecuți în Germania mi-au ascuțit simțurile pe partea germană, evident, așa că până acum nu am avut ocazia să gust realmente ambele culturi care deși apropiate, se desprind una de cealaltă prin detalii micro- și macroscopice. 
Până am ajuns la semnarea contractului de închiriere pentru acest apartament s-au scurs cam două luni. Întâlnirea propriu-zisă de semnare a ținut două ore jumate. Asta în Austria.
În Germania totul s-ar fi finalizat strict în maximum jumătate de oră.

Neamțul e direct și la obiect. Fără să te întrebe de sănătate.
Austriacul te studiază. Nu semnezi din prima, că are nevoie de timp să te miroasă. 

Să te duci la o întâlnire cu un austriac și să intri direct în subiect e semn de impolitețe și superficialitate.  Știi cum e cu ”fac curte”? Te plimbi mai întâi prin jurul gardului, apoi vezi dacă vrei să intri. Cam așa .... Neamțul intră direct în curte. Austriacul își lasă bocancii la intrare. 

Neamțul dă gaură în perete, lasă să curgă mizeria, termină și apoi face curat.
Austriacul aspiră pulberea aia care iese în timp ce dai gaură în perete concomitent cu zumzăitul bohr-mașinii, așa că la final totul e curat.

Neamțul vrea extindere de teritoriu, declară răbzboi de cucerire.
Austriacul își caută o alianță, mai bine își extinde teritoriul printr-un contract de căsătorie.

Desigur că io, venind cu creierul german aici, mi-am luat leapșa de nenumărate ori. Chiar și acum. Dar asta e altă poveste. 

Cert este că e nevoie de timp să ajungi să miroși și să simți dedesubturile. Cât timp? Mult .... câțiva ani.

Austriecii îi numesc pe nemți nu ”altfel”, ci ”doof”, adică un fel de ”proști”.
La nemți nu am auzit nimic împotriva austriecilor, în cei patru ani. Nemții nu au preocuparea asta. Austriecii da. Încă nu știu de ce .... 

Cam așa ....

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)