Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 10. Februar 2015

Aventura cunoașterii, de prin lume adunate: RESPECTUL

Pe un grup de pe FB (cine nu știe ce este ”FB”?!?!?!?! :-)), intitulat ”The Ironman Journey”, un tip a postat la un moment dat un comentariu cum că are o colecție întreagă de căști de înot - și posta fotografia - de pe la concursurile de triathlon și se gândește ca atunci când se antrenează la înot în bazin să înceapă să-și pună câte o cască. Poate că una de Ironman ar fi cool, nu? Și ne întreba pe noi pe care să o aleagă din colecția lui.
Răspunsurile erau foarte diverse: ironice în general. Unele teribiliste.
Asta e mica mea colecție :-)
Peste două zile, același tip lansa o întrebare: ”Când vă antrenați în bazin, purtați cască? Dacă da, de ce o purtați?”
Și a-nceput ploaia cu răspunsuri din toate părțile lumii: Franța, State, UK, Irlanda, Austria etc. Fete și băieți, evident.
Tipul din Franța a spus sec: ”În Franța nu ai voie să intri în bazin fără cască de protecție. D-aia o port.” Afirmația a mai venit și de la câțiva britanici care spuneau că în bazinele unde merg ei nu se permite accesul fără casca de protecție. Că nah, se numește de protecție, până la urmă, nu de înot.
Multe tipe, dar și câțiva tipi, spuneau că poartă cască ca să nu le tot vină părul în ochi.
Cei mai mulți spuneau că e normal să se antreneze cu echipamentul de concurs, să se obișnuiască și mai ales să gestioneze relația cască/ochelari.
Mulți spuneau că poartă casca pentru că pur și simplu sunt mai rapizi (cu 5% cică) și e important să se antreneze și să simuleze viteză de concurs. Tipul care dădea procentul de viteză pozitivă (și care și declara că el e chel, dar tot poartă casca) a fost puțin ironizat și a explicat: Nu pot afirma că o cască din silicon conferă viteză mai mare celui care o poartă decât celui care e chel și nu o poartă, dar, așa cum atunci când mă duc la muncă îmi pun cămașa și cravata pentru a mă introduce mental în atmosfera de lucru, tot așa și casca în bazin mă introduce în atmosfera de competiție. Deci, evident că ”totul e în cap, dear!” :-)
Mulți au spus foarte decis că nu, nu poartă cască. De ce puii mei să poarte cască??
Unul zicea că are capul mare și căștile de înot îi sunt mult prea strâmte.
Altul spunea că pune casca doar când are sesiune de viteză și înoată cu cronometru, deci rar.
Altul spunea că pune casca doar pentru că nu are unde să-și țină cronometru, și atunci îl fixează sub cască.
Altul spunea că nu se simte liber cu cască (!!!)
Altul spunea că poartă casca doar când înoată în apă deschisă, dar nu în bazin. Nu argumenta, din păcate.
Am fost singura, din actualele 56 de comentarii, care a făcut o referire la RESPECT.
”O port pentru eficența proprie și pentru respectul față de ceilalți. Nu cred că părul nostru ar trebui să înoate și el liber prin bazin printre ceilalți.” Fiecare să-și guste propriul păr, la o adică.”
Respectul este o formă de reciprocitate și toată lumea știe vorba aia cu ”ce ție nu-ți place, altuia nu-i face.” 
Despre legea nescrisă a TAKE vs. GIVE am scris prin ianuarie și în acest material și descriam harmonia creată în societate de acest principiu simplu ....
Ne place să intrăm în bazine curate, corect?
Ne place cumva să ne dăm peste ochi în timp ce înotăm pentru că părul lung al vecinului de culoar ne intersectează când trece pe lângă noi?
Ne place cumva ca atunci când, accidental, mai luam vreo gură de apă, să simțim păr prin gură? Eventual nu al nostru :-)
Numai când mi-aduc aminte câte fițe am văzut la viața mea pe la diverși care mai să vomeze dacă găseau prin mâncare un fir de păr .... fie și al lor!!! Doar nu credeți că ăla din piscină e mai drăgălaș doar pentru că se scaldă în clor?! :-)
Mie una nu-mi place, deși în mod paradoxal nu am avut vreodată probleme cu vreun fir de păr găsit prin tocană! L-am luat frumușel, l-am dat deoparte și mi-am consumat porția. Dar ideea e alta acum și, dacă mie nu-mi place să mă hărțuiască părul altora prin bazin mă gândesc că nici celorlalți nu le place. E simplu.
De regulă am părul tuns băiețește, excepția a fost taman în anul când nici nu am fost la bazin, din cauza alergiei (2013). Și totuși nu m-aș fi gândit niciodată să intru prin bazine fără casca de protecție.
Cam asta e ”evoluția” omenirii. 
Respectul s-a pierdut pe undeva. Comentariul meu a primit un singur LIKE. Nu că m-aș fi așteptat la așa ceva :-)
Revin un pic la chestia cu ”nu mă simt liber cu casca pe cap, în bazin.”
Ce este  LIBERTATEA???
Nu mi-ar ajunge restul vieții să încep o dizertație pe tema asta. Vinerea trecută am fost la o petrecere cu prezențe multinaționale: austrieci, polonezi, o turcoaică, un neamș, un slovac. Și s-a discutat destul de serios și pe tema de CE ESTE LIBERTATEA DE FAPT? (erau cu pro și contra interzicerii fumatului în localurile publice și discuția ne-a prins pe mai mulți, cu argumentele de rigoare, cei contra fiind în minoritate dar dorind să înțeleagă opiniile celor pro).
Printre multe definiții (aiuristice) ale LIBERTĂȚII, eu una o aleg pe aceasta ca fiind normală și potrivită societății umane:
Libertatea mea individuală nu există. Pentru că libertatea mea individuală este întodeauna limitată de libertatea ta individuală.
E destul de clar, nu? 
Pentru mine, libertatea înseamnă să fumez oriunde, chiar și în casa ta. 
Pentru mine, libertatea înseamnă că dau muzica care îmi place mie la sonor maxim oricând vreau și oriunde vreau. 
Pentru mine, libertatea înseamnă să trec pe roșu la semafor și să merg cu 230 km/h. 
Restul nu mă interesează, ”după mine, potopul!”
Întrebarea e simplă: V-ar place să (încercați!!) să trăiți într-o societate unde fiecare individ ține cont doar de libertatea sa personală, pe persoană fizică, cum zice marele mason de la sectorul 5 ?! :-)
Cam așa.
Este și acesta un punct de plecare pentru o educație care să ne armonizeze reciproc. Crezi că vei vedea vreodată campanii publicitare pe astfel de teme, care practic sunt VITALE societății umane?! 
Din păcate, potențialul educațional al mass-mediei nu este folosit în beneficiul nostru, ca societate. Deși ... puii mei ... societatea o formăm noi oamenii. Cum naiba am ajuns atât de jos pe planeta asta și de ce procesul de canibalizare și autodistrugere câștigă teren?

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)