Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 30. Juli 2013

Furt de biciclete la Marriott Bucureşti - VIVA LA ROUMANIE!!

NU PARCAŢI ÎN ZONĂ, DACĂ PLECAŢI DE LA PREMIZA CĂ HOTELUL ŞI-AR ASUMA VREO RESPONSABILITATE SAU CĂ OFERĂ, PRIN STATUTUL LUI, VREO GARANŢIE IMPLICITĂ DE SIGURANŢĂ. O variantă posibilă ar fi conform imaginii de mai jos:
În urmă cu aproximativ un an jumate mi se părea lăudabil faptul că administraţia Grand Hotel Marriott a cedat insistenţelor mele şi a plasat în exteriorul hotelului, la intrări, câte un rastel pentru biciclete. Unul dintre argumente a fost că „vă place aşa, să ne legăm bicicletele de stâlpii de iluminare din jurul clădirii? Parcă nu se potriveşte, zic io.” A fost greu, a durat mult ... de fapt greu nu a fost, dar mult a durat, cam jumătate de an de „picătură chinezească”. Buuuuun, niceeeee .....
Cum eram deja „Stan Păţitul” şi cum Suspiciunea este deja a doua mea Natură, îmi asiguram bicicleta cu două lanţuri zdravene, d-alea de motoretă şi îi puneam şi-o husă urâtă-n cap.

În urmă cu un an, în singura zi când nu i-am pus husa-n cap, când să plec acasă văd că ceva nu-i în ordine cu unul din lanţurile care îmi asigurau mie liniştea psihică. Fusese forţat şi hoţul aproape că reuşise, dar probabil că ori a fost întrerupt, ori şi-a dat seama că nu are şanse totale din cauza celui de-al doilea lanţ (o chestie solidă, de vreo 3 kg, cu verigi sudate, cam greu de străpuns).

Totuşi, nu puteam lăsa lucrurile aşa, o nouă nelinişte mi se cuibărise deja în sufleţelul meu păţit. Aşa că am adresat administraţiei respectabilului imobil o sesizare-înştiinţare, ocazie cu care, spre marea mea stupoare, am şi aflat că hotelul, deşi plăteşte la greu o echipă de pază non-stop şi sistem de securitate şi camere de luat vederi şi tot tacâmul, are câteva unghiuri moarte.

Aşa am aflat şi că rastelul respectiv de biciclete era plasat taman într-un unghi mort, ceea ce din start era ciudat. Practic, deşi eu în general cam am talentul păgubos să fac benevol treaba altora, totuşi nu am stat să verific aspecte de acest gen. Cum să te gândeşti că în zona de 5 stele te poţi confrunta totuşi cu riscul să fii furat, ziua în amiaza mare?!?!? Nu pe bune acum, în ce ţară trăim?! Că FURTUL este un SPORT NAŢIONAL cu campioni anonimi, în mare parte, recunoscuţi de altfel şi hăt-hăt peste hotare, asta ştim cu toţii şi ştiu şi toţi ceilalţi, din păcate. Dar că un brand de genul Marriott şi-ar permite astfel de .... hai să zicem „lipsă de vigilenţă” pe a sa proprietate .... oare unde să includem această abordare? 
La lipsa de respect faţă de clienţii săi ar merge? 
La indolenţă ar merge? 
La capitolul „las că merge şi-aşa!” ar merge? Hai, mai ziceţi voi ....

În urma amiabilei mele sesizări m-am ales cu: „Să vedem, vorbim, poate punem şi acolo o cameră de luat vederi”. Şi a trecut anul şi situaţia a rămas neschimbată, cică „investiţia nu se merită”.

Ah, şi încă ceva: La exact 10 paşi de la rastel, intrând în hotel, se află o recepţie deservită non-stop, unde oamenii de pază se uită pe un monitor activ care redă imagini din diverse colţuri ale hotelului, desigur din unghiurile acoperite de ochiul vigilent al camerei de luat vederi .... Ca urmare, starea lucrurilor este cu atât mai hilară!

 Acum două zile mă pomenesc în birou cu o colegă. Era şi ea a doua oară venită pe bicicletă la birou şi deja se afla în situaţia de a pleca perpedes acasă. Că mersul pe jos, face piciorul frumos, iar este un adevăr cunoscut, dar în acest context nu prea ne mai arde de glume.

Din acelaşi loc de unde mi se vandalizase mie sistemul de asigurare al bicicletei, din acelaşi rastel plasat în acelaşi unghi mort, unde în ultimele luni de zile parchează cel puţin 4 biciclete zilnic, îi fusese furată bicicleta pe care o lăsase asigurată cu un lanţ simplu.

 A sesizat poliţia, a sesizat administraţia hotelului .... şi ghici-ciupercă ce răspuns a primit de la hotel? Acesta nu-şi asumă nici un fel de responsabilitate.

aceasta este bicicleta furată în data de 29 iulie 2013
un mtb hard-tail clasic, nimic deosebit, dacă îl "găseşte" cineva, 
să dea de ştire pe comments
Acum fetele, colegele mele, cunoscând şi cazul meu de acum un an, se întreabă dacă nu cumva e vorba de o complicitate aici ..... cine cu cine, că „de ce?” e clar.

 Nu i se pare nimănui ciudat în ţara asta că un obiectiv păzit şi securizat, amplasat în "buricul târgului", refuză să îşi asume responsabilităţi pentru bunuri furate şi/sau vandalizate pe proprietatea sa? Hai că magazine precum Carrefour, Lidl, Penny au această abordare (deşi şi acolo există pază!!), parcă nu ne mai miră ...... Dar MARRIOTT GRAND HOTEL?????!
De ce plăteşi un întreg aparat de securitate şi securizare, dacă în astfel de cazuri dai din umeri?!

 Mă lămureşte şi pe mine cineva, poate apare vreun jurist pe recepţie .... deşi, din punctul meu de vedere, ne aflăm dincolo de demarcaţia juridică a chestiunii.
De citit și un material din 2010, despre puterea cuvintelor și a atitudinii, de a schimba câte ceva în societate.

2 Kommentare:

  1. Din pacate asa e Romanica noastra. Am si eu deja furate 2 biciclete + 1 motocicleta.

    Trist este ca le aveam in scara blocului legate "bine" si vecinii au stiut sa "observe" ca deranjeaza sau ca miroase a benzina dar...culmea! Nu a vazut absolut nimeni nimic in serile disparitiilor. A fost anuntata politia dar... useless!

    AntwortenLöschen
  2. sa ti se fure 3 vehicule e deja prea mult .... ceva nu e in regula cu posesorul lor. de la primul furt, nu mi-am mai lasat bicicleta nicaieri, niciodata nesupravegheata sau neincuiata in spatele unei usi. si problema nu e doar in romania, doar ca aici totul are cote de exagerare mult peste normalul acceptat. este adevarat ca nu te astepti sa fie hoti care sa indrazneasca pe proprietatea unui astfel de hotel sa actioneze si chiar e chiudat sa se fure atat de aproape de intrarea in hotel. as fi curios ce ar zice marriott international, ca fapt divers, sediul lor social-mama din SUA

    AntwortenLöschen

I'm WATCHing YOU!! :-)