Dieses Blog durchsuchen

Dienstag, 7. August 2012

Gafe de comentator sportiv la Olimpiadă

Renunțând să merg la a patra etapă a circuitului Grand Prix de Triatloane, cea de la Reci - în virtutea unor valori și principii insuflate prin educația primită - și adăpostindu-mă de caniculă într-o absolută pasivitate de care nu prea am mai avut parte de ceva vreme, duminică, 5 august, mi-am fixat pupilele pe ecranul televizorului, făcând ceva ce de regulă nu suport să fac: să mă holbez la alții cum fac sport de performanță! De mică nu am suportat ideea să stau să mă uit la alții, pentru că simțeam cu salivez, vroiam să fiu eu în locul lor, să mă mișc eu, adică și eu, nu doar să stau să mă uit la ei!
S-a transmis maratonul feminin din Londra. Ploaie sănătoasă la start, 14 grade Celsius, 118 participante la start, dintre care două românce: Cristina Diță 42 de ani și Lidia Șimon de 36 de ani.
Am dat de veste pe Facebook și am format acolo o mică grupă de comentatori live :-)
La un moment dat, comentatoarea sportivă s-a exprimat ceva la genul: ”m-aș bucura din suflet ca atletele din Kenya să aibă probleme din cauza vremii, nefiind obișnuite cu ploaia și frigul”.
WTF is that? Că era comentariul în limba română ...... și eu încă stăpânesc limba română .... 
Mi s-a întipărit pur și simplu pe retină și nu-mi venea să cred.
Mă rog, s-a terminat cursa, a câștigat Etiopia, Kenya și Rusia, România a ocupat locurile 86 și 45 (nici nu aș fi bănuit că România nu are, la momentul actual, maratoniste din tânăra generație).
Nu m-am putut abține și am trimis la comisia de etică și arbitraj și la cea de comunicare corporate a Televiziunii Române un mesaj destul de revoltat, referindu-mă la limbaj, abordare, deontologie jurnalistică, fair-play sportiv etc.
Și am primit răspunsul a doua zi:
”From: TVR
Date: 2012/8/7
Subject: RE: comentariu sportiv lipsit de etică
To: anka , Comisia ETICA ARBITRAJ
r.ro>, Comunicare Corporate TVR
te@tvr.ro>

Buna ziua,
Cuvintele alese de comentatorul Monica Bucur in timpul cursei de maraton feminin nu au fost fericit utilizate in contextul general al comentariului in direct, lucru regretat chiar si de ea la finalul cursei. Ce a incercat de fapt doamna Bucur sa le transmita telespectatorilor era ca performantele atletilor africani ar putea avea de suferit de pe urma ploii abundente, cunoscut fiind faptul ca acestia se pregatesc si sunt obisnuiti sa concureze in conditii meteo de o cu totul alta factura, respectiv temeperaturi mult mai ridicate, soare si fara intemperii.
Va precizam ca in timpul unui comentariu in direct este posibil sa mai apara si greseli sau desincronizari. Speram ca puteti accepta atat scuzele noastre cat si cele ale doamnei Monica Bucur.
Mihnea Dragos Ionescu
Head of Sports News”

Domnul Ionescu a încercat, cât a putut, să reinterpreteze, dar din comentariul live reieșea foarte clar mesajul și chiar dacă să zicem că o înțeleg pe doamna Monica Bucur, trist este nu neapărat că s-a scăpat, ci că gândește de așa manieră ..... mai ales că România nici nu avea șanse să fie printre primii zece ai cursei, deci acest argument cade de la sine.
Tikki Gelana, Etiopia, noua campioană olimpică 
de la Londra 2012, 2h23'

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'm WATCHing YOU!! :-)