Dieses Blog durchsuchen

Montag, 9. April 2012

Schwimmen / Triathlon Clinic

-->
Ooooo, das war ... schön! Anstrengend, aber interessant un schön.
Vaaaai, ce frumos a fost!!!! Obositor, dar interesant și frumos.
Ich war heute, zum ersten Mal nach meiner Kindheit (schwimmen bei Dinamo Club, 1975-1977, als kleines Mädchen), zum Schwimmunterricht. Es heisst Triathlon Clinic und der Zweck ist, die Schwimmfehler zu entecken, korrigieren, die Schwimmtechnik beibringen lassen oder verbessern. Und damit bessere Ergebnisse auf der Schwimmstrecke zu erreichen (wer das will, muss es nicht sein).  Ich will im freies Wasser 2 km in höchstens 55 Minuten schwimmen können, dies ist mein Ziel und bin verdammt weit weg entfernt davon!
Am fost azi, prima oară, la un curs de înot. În copilărie am făcut performanță în bazinul de la Dinamo, 1975-1977 și de atunci gata, n-am mai înotat, că m-am apucat de alte sporturi. Cursul este denumit Triathlon Clinic și scopul este de a descoperi greșelile, de a le corecta, de a introduce sau, după caz, îmbunătăți o tehnică corectă (eficientă). Cu asta se urmărește a se atinge rezultate mai bune, eventual viteză, că doar programul se vrea a fi destinat triatloniștilor (Reclama, sufletul comerțului, dar e prea devreme pentru a mă putea exprima cât e reclamă și cât e pe bune în oferta prezentată pe site, în sensul că la triatlon este importantă tranziția de la o disciplină la alta, continuitatea, capacitatea de a continua trei probe atât de diferite, succesive, dintr-un singur calup). Eu una îmi doresc să ajung să înot 2 km în apă din mediul natural în maximum 55 de minute. Și mă aflu al dracului de departe de acest timp!
Oferta, conform linkului:
Sport recent recunoscut in Romania (2003), triatlonul este o reusita imbinare a trei discipline populare: inot, ciclism, atletism. Datorita dezvoltarii spectaculoase in ultima perioada a competitiilor de triathlon si implicit a numarului de participanti a aparut necesitatea de reglementare si profesionalizare a pregatirii practicantilor.
In acest sens am deschis aceasta "clinica" de triathlon, dedicata in special probei de inot. Este un concept nou in Romania, prin care vom veni intampinarea dorintei de progres a fiecarui practicant, indiferent de nivelul de performanta.  
 "Clinica" va functiona dupa urmatoarele etape:
Etapa 1                                                                  
-   Analiza si evaluare initiala 
-   Stabilirea obiectivelor              
Etapa 2
- Structurarea unui plan de antrenament axat in 2 directii: imbunatatirea tehnicii de inot si imbunatatirea performantei sportive.
- Efectuarea a 2-3 sedinte de antrenament sub supravegherea antrenorului - se urmareste invatarea exercitiilor de tehnica si a intelegerii principiilor de antrenament;
Etapa 3
- Antrenamente individuale la care se aplica planul de antrenament stabilit impreuna cu antrenorul - se desfasoara in orice baza sportiva;
- Evaluare intermediara dupa 8-10 sedinte de antrenament si eventual adaptarea programului prestabilit in functie de necesitati;
Etapa 4
- Antrenamente individuale la care se aplca planul de antrenament stabilit impreuna cu antrenorul - se desfasoara in orice baza sportiva
- Evaluare finala - la bazin sau in competitie;
Locatie:
Bazinul din incinta CS Olimpia, Sos. Iancului, nr. 128A, sector 2
Bazin:
25m x 7 culoare
Program:
Luni-Vineri 16-16.55, 17-17.55, 18-18.55, 19-19.55;
Der Trainer gab mir ein gutes Gefühl und die erste Bewertungsstunde (kostenlos) verlief sehr gut, dauerte 80 Minuten, da ich sagte, ich sei müde. Der sagte, ich schwimme sehr gut, man erkennt sofort dass ich zwischen 8 und 10 J.a. schwimmen professionel gelernt und geübt hatte, gibt es eine Serie von Fehler, die ich berichtigen muss: Kopfposition, Ärme, Atmen. Es war interessant ihn zuzuhören und ich bin sicher, ich werde mich für die 8 Unterrichtsstunden melden, obwohl ich fast Pleite bin ..... verdammt!!
Antrenorul mi-a dat un sentiment bun și prima întâlnire de evaluare (gratuită) s-a desfășurat foarte bine, a durat 80 de minute, când am declarat că am obosit. Mi-a spus că înot foarte bine și că se recunoaște imediat faptul că am învățat în acel interval de vârstă și nu mai târziu. Am o serie de greșeli care trebuie corectate (mie una mi s-au părut greșeli mari, dar pe care nu le-aș fi depistat singură): poziția capului, cursul brațelor, respirația. A fost interesant să-l ascult și tind să cred că mă voi înscrie pentru varianta celor 12 ore, deși sunt cam falimentară. Caut o soluție, la naiba!!!! Pentru un sportiv, fie el și amator, cu extrem de puțin timp pentru câte un antrenament sporadic, mi se pare cultură generală să parcurg aceste cursuri.
 Long distance swim ..... :-) and now take the bike!!
 heeey, where is the number?? And the helmet??
so, now go running ...
..... s t a ... RT!
 and happy finish, right?
 
12.04.2012
Pot spune, după 4 ședințe cu antrenor, că pur și simplu învăț din nou să înot! Deși îmi este foarte greu, în sensul că după orele de servici pedalez cam 30 de minute până la bazin, mă schimb, intru la încălzirea elementară și apoi în apă. Azi mi s-a cam tăiat respirația la jumătatea lungimii, de vreo patru ori. E obositor. După vreo oră, antrenorul s-a gândit să introducă o noutate și la stilul spate .... chestie care a cam răsturnat tot ce știam eu despre acest stil de înot. Dar mi se pare fascinant. Condițiile de bazin sunt foarte bune, sunt cam singură pe un culoar, antrenorul este foarte bun, are răbdare și la teorie, și la practică. Puțin problematic este faptul că nu e prea disponibil, cam lipsește din oraș, cu diverse deplasări. Dar, pe de altă parte, chestia asta se potrivește, căci măcar ai timp să exersezi noutățile învățate de la el. E vorba de multă concentrare, nu aș fi crezut. La noua mișcare pentru stilul spate îmi tot explica, în apă fiind, și eu nu înțelegeam, mi se părea totul absolut invers. Am ieșit pe uscat să încerc acolo mișcarea. Parțial lămurită, am intrat din nou în apă și am început încercările. Eh .... și într-un târziu, după vreo 2-3 lungimi, am prins ideea. Și am mai făcut 7 lungimi, atât de extraordinar mi se părea. Parcă aș fi descoperit un alt univers.
Update 20 septembrie 2012 
Programul este foarte bun, antrenorul, Matei Giurcăneanu, e de nota 10+. Doar că eu a trebuit să renunț de la finalul lui iunie deja, nefăcând față calității apei, dezvoltând o alergie foarte neplăcută și cu implicații care mi-ar fi dăunat nu doar sănătății, dar și menținerii locului de muncă. Ca urmare, nu mă pot antrena în apă de bazin, tratată.
Repet: programul în sine este bun, DAR, dacă vreți rezultate reale, trebuie să executați mult rulaj, minim câte o oră de înot serios de minimum 3 ori pe săptămână, timp de minimum 3 luni. Altfel .... totul rămâne la nivel de informație.

2 Kommentare:

  1. Buna! Cum ti s-a parut pana la urma Clinica de Inot pentru Triatlon a Dlui. Giurcaneanu? A meritat investitia? Intreb pentru ca ma gandesc si eu sa ma inscriu la programul dansului. Multumesc!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Foarte bun programul, condițiile, bun antrenorul. Dar a trebuit să renunț, căci am o alergie ciudată la apa din piscinile astea tratate în exces cu chimicale. Antrenorul îți oferă informația, e atent, are răbdare, dar dacă tu nu faci rulaj mult, totul e pierdere de timp și bani. Deci, dacă te apuci, atunci îți schimbi și stilul de viață, adică introduci măcar două vizite de bazin pe săptămână, pe termen lung.

      Löschen

I'm WATCHing YOU!! :-)