Dieses Blog durchsuchen

Donnerstag, 24. November 2011

!! APEL către bicicliștii invizibili !!

Avem parte de o toamnă absolut superbă. Ideală de a ne ține încă de bicicletele noastre. Nu plouă, nu e foarte frig, ce vreți mai mult??

Există însă o destul de mare problemă, acum că lumina zilei ne părăsește atât de devreme: întunericul.
Pentru bicicliștii care nu realizează pericolul pe care îl constituie, atât pentru ei, cât și pentru ceilalți participanți la trafic:
Bicicliști din toată zările, 
MONTAȚI-VĂ  LUMINI PE BICICLETĂ! 
UN OCHI DE PISICĂ PE SPATE 
NU ESTE ÎNDEAJUNS!
Să știți că principiul de vătămare corporală funcționează la fel ca în cazul autoturismelor, nu suntem scutiți de accidente din neatenție sau din lipstă de vizibilitate. Este absolut vital să aveți lumină și pe față, și pe spate! Am evitat din noroc și precauție exagerată două ciocniri cu doi bicicliști ”invizibili”, care veneau din fața mea și culmea, și cu viteză mare!! Sincer, chiar nu-mi pasă de viața voastră sau de faptul că vă căutați vreo imobilizare a membrelor sau vreo invaliditate pe viață, dar cu restul lumii ce aveți?? 
Din 12 bicicliști pe care i-am întâlnit în seara asta venind de la Drisdor până la intrarea pe A1, situația se prezintă cam așa:
- 6 nu erau deloc vizibili, nu aveau nimic montat pe ei sau pe bicicletă și nu dispuneau de nici o bucățică reflectorizantă. Dintre cei 6, 4 rulau pe carosabil și 2 pe trotuar, printre lume și mașini, căței și cărucioare cu bebeluși!
- 3 aveau un singur ochi de pisică pe spate. Erau vizibili din spate, dar nu și din față. Asta este foarte important la intersecții și chiar pe linie dreaptă, pentru mașinile care fie vor să iasă de pe o stradă anexă, sau vor să dea cu spatele, din parcare. Cum puii mei să nu intre în tine, dacă tu rulezi ca orbul pe carosabil și nu ai nici o lumină pe față???
- 3 erau cu lumini pe spate și pe față și unul din ei avea și vesta reflectorizantă.
Eu umblu momentan, din cauza creșterii semnificative a densității traficului - comparativ chiar și cu toamna trecută -, cu 3 lumini pe față, un ochi imens de pisică pe spate, reflectorizante standard la roți (la Decathlon este un produs foarte interesant, pentru spițe, fără baterii, doar că e cam scump: 129 RON), lumină cu trei faze distincte la ceafă, implementată direct în cască și uneori mai pun și o frontală în jurul taliei. Uneori și vesta reflectorizantă. Pantalonii sunt prevăzuți cu elemente reflectorizante, la fel și ghetele.
Consider că nimic nu este exagerat atunci când ne referim la riscuri care țin de viața noastră și mai ales a celorlalți, care nu au nici o vină că orbecăim de-a invizibilea prin nebunia orașului, pe carosabil, trotuare sau mai știu eu pe unde!

Și mai e un aspect:
Așa cum cartea de vizită a României, pe alte meleaguri, a fost modelată de o anumită categorie dintre concetățeni, a.î. am ajuns să ne fie rușine și teamă să mai spunem de unde suntem, același principiu funcționează și aici: de ce un segment de bicicliști corecți, care respectă și regulile de circulație și pe toată lumea, trebuie să ajungă să fie blamat și să sufere chiar și fizic din cauza acelui segment care se comportă în public ca pe moșia proprie, ignorând absolut orice regulă și conduită?!

2 Kommentare:

  1. DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA-DA!!!!!!!!!!!! ASA ESTE!!!!!

    AntwortenLöschen
  2. Gee, eu am frontala, benzi la picioare, vesta si dinam ce-mi da alimentare pentru fata si spate, dioptri pe roti si tot ma feresc sa merg noaptea. Din nefericire ma mai prinde noaptea in drum spre casa pe centura...

    AntwortenLöschen

I'm WATCHing YOU!! :-)